У 2021 році поліцейські Полтавщини розкрили понад 300 шахрайств: як не потрапити до пастки?

У 2021 році поліцейські Полтавщини розкрили понад 300 шахрайств: як не потрапити до пастки? | Oblnews - Новини Полтаської області

На Полтавщині з початку 2021 року поліція розкрила понад 300 шахрайств, встановила та повідомила про підозри 145 правопорушникам. Загалом у поточному році до поліції області надійшло понад 1100 звернень від громадян про випадки шахрайства.

Серед найпоширеніших є:

  • Телефонні шахрайства (псевдобанкіри телефонують громадянам і під різними приводами виманюють особисті та персональні дані, а також дані банківських карток начебто для їх захисту. Після отримання необхідної інформації злочинці знімають кошти).
  • Інтернет-шахрайства (під час купівлі-продажу товарів псевдопродавець пропонує занижену вартість товару, вигідні акції, просить у вас здійснити повну або часткову передоплату за товар, а коли гроші перераховані – зникає).
  • Побутові шахрайства (*під приводом термінового дзвінка незнайомці просять скористатися мобільним телефоном у громадян, після чого зникають; *під приводом продажу вікон за зниженими цінами зловмисники отримують передплату і зникають; *знайомі просять гроші в борг і не повертають тощо).
  • Псевдо-працівники (*аферисти представляються соцпрацівниками, які пропонують обміняти старі купюри грошей на нові, мотивуючи тим, що старі банкноти будуть не дійсними. Таким чином люди віддають шахраям свої заощадження, а натомість отримують звичайні папірці або сувенірні банкноти.  *зловмисники представляються працівниками комунальних служб і, під приводом надання допомоги або перевірки лічильників, проникають до помешкання громадян. Поки господар на щось відволікається, аферисти нишпорять в оселі та забирають цінні речі.
  • З вашим родичем сталася біда (псевдолікарі чи псевдоправоохоронці телефонують родичам і повідомляють, що їх син, донька чи онука скоїли злочин або потрапили в ДТП, або в тяжкому стані їх доставлено в лікарню. І для уникнення «покарання», чи проведення «термінової операції» в лікарні потрібно заплатити гроші. Дані кошти злочинці просять перерахувати на картковий рахунок, або підвезти в певне місце, або відати їх третій особі, яка за ними приїде. Після отримання грошей спілкування припиняють).
  • віддалена заміна сім-карти (злочинці дистанційно перевипускають телефонну сім-карту та оформляють онлайн-кредити на ім’я власника у сервісі швидких позик).

Аби не потрапити до пастки шахраїв, поліція радить дотримуватися наступних правил:

  1. При телефонному шахрайстві: негайно припиніть розмову, зателефонуйте на контактний номер вашого банку та з’ясуйте чи дійсно відбувалася атака на вашу картку та чи потрібно її перевипустити. Залиште заявку оператору, що з вашим картковим рахунком намагалися вчинити шахрайські дії та заблокуйте картку.
  2. При Інтернет-шахрайстві: поцікавтеся характеристиками продавця та товару, не розголошуйте відомості вашого карткового рахунку (повідомлення 16-значного номеру Вашої картки буде достатньо для проведення платежу); під час купівлі товару користуйтеся послугою «накладений платіж». Перевіряйте фальшиві вебсайти на сервісі Департаменту кіберполіції Національної поліції України STOP FRAUD (https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/ ) або у Чорному переліку сайтів-шахраїв (https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/).
  3. Якщо до вас завітали псевдопрацівники, ворожки або цілителі: не впускайте чужинців до оселі, повідомте сусідів або рідних про небезпечний візит незнайомців, або негайно зателефонуйте до поліції на номер «102». Пам’ятайте, що повірку та ремонт лічильників газу, води, електроенергії й тепла забезпечують тільки підприємства, що надають комунальні послуги. Контролери зобов’язані завчасно попередити про заплановані роботи та пред’явити документи.
  4. Якщо до вас зателефонували псевдолікарі чи псевдоправоохоронці щодо ваших рідних, які «потрапили в біду»: не панікуйте, запитайте посаду особи, яка вам телефонує та до якої саме лікарні чи відділення поліції доставлено вашого родича. В жодному разі не повідомляйте інформацію про себе та своїх близьких. Терміново завершіть розмову і зателефонуйте тому родичеві, з приводу якого вам телефонують.
  5. При віддаленій заміні сім-карти: власникам телефонів потрібно увімкнути в «Особистому кабінеті» мобільного оператора послугу заборони  на дистанційну заміну сім-карти, також слід прив’язати сім-карту до вашого паспорта та активувати функцію додаткового підтвердження на всі платіжні операції, які ви здійснюєте в мережі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *